Skip to main content

Hamburg

 Moin!

Aeg möödub ikka mega kiiresti. Uskumatu on mõelda, et ühe kuu pärast olen veetmas viimaseid päevi siin Saksamaal oma sõprade ja vahetusperega. Täna toon Teieni ühe ühepäevase reisi, mille võtsin ette oma vahetusõdede ja Simoniga (vanema õe poiss).

Enne kui Teid piltidega koorman, siis siin ka väike vaheinfo koroona olukorrast. Tänu meie madalale näitajale (Emsland 1,5!!!! ja Saksamaa 6) on avanemas juba suuremaid võimalusi ringi liikumiseks. Taandunud juba paljudes kohtades negatiivse testi olemasolu nõue ning mitmetes piirkondades ei ole tarvis enam väljas maske kanda. Isegi koolis on lubatud istudes mask eest ära võtta (nii õues kui ka toas). Siiski 2 korda nädalas on vaja teha kodus ise kiirtest. Vaktsineerimine on ka siin suurema hoo sisse saanud. Iga päev käib keegi minu klassist vaktsineerimas ning veerand lennust on juba täielikult vaktsineeritud (ca 30 inimest). Ma hetkel igal pool vaktsineerimislistides ning ootan enda kutset.

Hamburg

Hamburg on üks nendest linnadest, mida juba algusest peale väga külastada olen tahtnud. Nüüd kui nägime, et peaaegu kõik on seal taas avatud võtsime vastu otsuse teha üks päeva trip rongiga. Tollel hetkel kui plaane tegime ei olnud ööbimine lubatud, mistõttu oli tarvis kindlad plaanid teha, mis kõik ära külastada tuleb ja kui palju aega vajame. 

Meie päev algas juba kell 6 hommikul, sest 7.04 väljus meie esimene rong Rheinest. Jap lugesite õigesti, et esimene rong. Ümber istuda tuli meil lausa kahel korral. Seda aga siis seetõttu kuna sõitsime regionaalrongidega mitte kiirrongiga. Miks siis? Eks ikka hinna pärast. Kui kiirrongiga (IC või ICE) sõitmise eest oleksime pidanud me maksma 40 eurot nägu, siis regionaalrongiga 9 eurot. Siit siis väike nipp tulevastele vahetusõpilastele: ostsime nelja peale Niedersachsen-Ticketi (Alam-Saksi pilet), mis siis liidumaa regioonipilet. Neid võimalik soetada peaaegu igas liidumaas ning kui sellised pikad reisid nagu meil ees ootamas, siis need mitme peale igal juhul odavamad. 

Pärast väikest vahepeatust ja hommikusööki Osnabrückis istusime järgmisele rongile ning sõitsime edasi Bremeni. Seal oli meil ümberistumiseks aega 2 minuti, millega me super ilusti ka hakkama saime (Hamburgi sõitev rong oli kõrval perroonil ehk siis ühest välja, 2 sammu ja teise uksest sisse). 
Viimase rongi osas siis veel nii palju, et ilma suurema vaatamiseta olime end sisse seadnud Ruhe-Wagon (rahu vagun), mis meile mingiks probleemiks polnud, sest kõik plaanisime paar tunnikest magada. Selles rongis olid veel laste-, jalgratta-, 1.klassi jne. vagunid.

Hamburg💓Olime jõudnud sihtpunkti pärast 4 tundi rongisõitu. Kes mind hästi tunneb, teab, et ma muusikasõber (laulmine, tantsimine, klaver ning nüüd ka viiul), seega meie esimeseks vaatamisväärsuseks jäi Hamburg Elbphilharmonie. Tõsi, jalutada tuli meil pea 3 km, aga see oli seda väärt. Tänu vähestele koroonajuhtumitele oli meil ka võimalus hoonesse sisse minna. 8.korrusele ei sõitnud me mitte lifti vaid eskalaatoriga. Kui ma ei eksi siis tegemist on 100m pikkuse eskalaatoriga ehk siis üles sõitsime pikalt. See vaade, mis seal avanes oli võimas. Sõnu oli tollel hetkel raske leida ning ka praegu. Moodne arhitektuur ja nutikas ehitus andsid sellele omapärase ilu. Samal korrusel oli võimalik ka õues oleval ringplatvormil vaadet linnale ja sadamale nautida. Huvitav fakt:
Lisaks kontserdisaalidele asub selles hoones esimestel korrustel parkimismaja (punane osa), hotell, restoran, bürood, suveniiripood eks ole ja isegi üürikorterid. Ma usun, et see on üks vaatamisväärsustest, mida tuleb ise külastada, et näha selle tervet ilu.

Meie retk jätkus kesklinna poole, sest üks suurtest soovidest oli mul veel täide viimata. See oli maailma kõige esimese Vapiano külastamine. Koheselt tabas meid aga üks probleem. Hamburgis on 2 Vapianot, mistõttu tuli meil välja uurida kumb neist see vanim siis on. Otsustasime Vapiano kasuks, mis asetses turuplatsil. Kohale jõudes öeldi meile, et hetkel teenindavad nad ainult õues, kus asetses 8 lauda. Võite siis ette kujutada, missugune ootejärjekord seal juba oli. Kuna siiski olime juba pika maa sinna kõndinud seadsime end järjekorda ja ootasime. Ootasime lausa 1h enne kui istuma saime. Selle kohutava kuumusega (34 kraadi) oli see väga raske, aga pidasime vastu. Järgnes uus häda. Menüüsid oli ainult 2 ehk siis olime sellest hetkest menüü ootejärjekorras. Probleemi lahendasime minu mälu abil. Ma lugesin Eesti Vapiano menüü neile peast ette ning nad sealt tegid siis valikud. Kas tegemist oli siiski vanima Vapianoga ei saanudki me teada.

Rongini oli jäänud 1h, seega seadsime kiirelt sammud teiste vaatamisväärsusteni ning ka ostukeskusesse, kus mul oli postkaart vaja osta. Need kohad lisan siia piltidena.

Arvake ära, mida head me siis värskendamiseks jõime. Eks ikka Starbucksi, sest ära oli tarvis kasutada jõuluks saadud kinkekaardid. Enne kui jõudsime oma joogid lõpuni juua oli tarvis minna tagasi rongijaama ning alustada taas 4 tunnist sõitu kodu poole. See 5 tundi, mis me Hamburgis veetsime möödus väga kiiresti, kuid usun, et kõige tähtsamad kohad said nähtud. Kindlasti plaanin tagasi minna ja Elbphilharmonies kontserti külastada.

Rongisõit alaku


Väike hingetõmbamise paus pildistamiseks

Vaade Elphilharmonie 8.korruselt vol.1

Lõuna Vapianos

Üks vanimaid pangahooneid Hamburgis, mille kõrval raekoda.

Vaade vol.2

Mahnmal St.Nikolai. 
Koroonavabal ajal võimalik ka liftiga üles sõita

Hamburgi rongijaam


Saabusime Hamburgi

Elbphilharmonie
(see auk punase osa ja klaasi osa vahel on siis platvorm, kus me ringi jalutasime)

Vaade vol.3

Raekoda


Hamburgi rongijaam

Leidsime Steve'i Hamburgist



Kõndisime Hamburgis mööda jalakäijate teed, mis asus sõiduteede kohal ning kinnitus ümbritsevate majade külge.



Hamburg Dungeon, mille külastamiseks meil kahjuks aega polnud

Tagasisõidu rõõmud. Lõpuks sai midagi süüa


Elbphilharmonie eskalaator


Nägin pisikesi lasteautosid tänaval sõitmas ja oli tarvis pilt teha

Bremeni rongijaam



Me imetlemas vaadet

Ei pääse te kirikupiltidest

Üks Hamburgi Vapianodest (kahtlane tunne, et see teine ikka kõige vanem)

Ma naermas, sest telefonil sai aku tühjaks





Elbphilharmonie 8.korrus. Klaasustest läbi minnes on ees sissepääsud kontserdisaalidesse, kohvikusse ja suveniiripoodi


Üks imeline päev Hamburgis tehtud. Sellel hetkel kui see postitus Facebooki jõuab, on mul juba külastatud veel üks linn ning tulemas kahepäevane reis. Seega loodan Teieni tuua juba lähiajal uued postitused.

Mõnusat äikesevaba ilma Teile!
Annika

Comments

Popular posts from this blog

Küsimused vastusteks

See nädalalõpp on läbi saamas pool minu vahetusaastast. Uskumatu, kuidas aeg lendab. Igal juhul on mul veel palju teha, palju avastada ja palju õppida. Kui eelmine postitus oli selline pildirohke, siis selles postituses kompenseerin selle puudujäägi😄 Sisukord 1. Keel 2. Pärast gümnaasiumit 3. Sõbrad 4. Hobid 5. Koroona Paar pilti ka lõpus😉 Keel Üks minu peamistest eesmärkidest siia tulles oli saada selgeks saksa keel. Muidugi olin eelnevalt 2 aastat seda juba õppinud, aga pean tunnistama, et kohalikega rääkides oli mu saksa keel olematu. Suutsin ennast tutvustada, öelda, kust pärit olen ja kuidas mul läheb. Kui me teisel päeval poodi läksime ja kassapidaja mult midagi küsis, mõistsin, et no ikka mitte midagi ei saa aru.  1. Kuidas ma oma keelt olen arendanud? Rääkimine . Esimesed kuu aega siin kõnelesin perega inglise keeles, sest ma kartsin põruda, kartsin, et minu üle naerdakse kui proovin oma vigase saksa keelega midagi öelda. Kuu aega hiljem sain ma enam-vähem aru, mis nad saksa

Düsseldorf

 Düsseldorf on üks linn, mida juba väga mitmeid kordi plaanisin külastada, kuid alati tuli mingi takistus sellele teele. Kuid nagu arvata võite, siis sai ka see soov lõpuks täide viidud. Reisile eelnes erinevate broneeringute tegemine, sest peaaegu kõik vaatamisväärsused, muuseumid keskused olid eelbroneerimisega külastatavad.  Tegemist oli ka esimese rongisõiduga, mille võtsin ette täiesti üksi. Mis sest, et oli vaja ainult vaadata, et õiges peatuses maha lähen, sest tegemist oli kiirrongiga. Ainus, mis veider oli, oli see et kontrolör küsis kõikidelt pileteid, aga just minust kõndis lihtsalt mööda. Väga tore oli siis see ilusa hinnaga rongipilet osta. Düsseldorfi jõudes tuli mul veel umbes 10 minutit oodata. Ilmselgelt ei olnud ma seda reisi üksi ette võtmas. Münsterist saabus Rebecca, kellega koos koheselt U-bahni (metroo) otsima hakkasime. Esimene broneering oli meil tehtud Aquazoosse, mis siis väga sarnane SeaLife'le. Seal veetsime selline ilusad 2 tundi kalu, krokodille, madu

Kõik on uus septembrikuus!

Kirjutan teile natukene siis Saksamaast ja sellest, mida praegu teinud siin juba olen. Ilmselgelt olen natuke linnu ja külasid avastanud ja muidugi koolis käinud. Kindlasti ei sa jätta mainimata toitu. Lisana tulevad lõppu huvitavad faktid (või vähemalt minu jaoks teistsugusena tunduvad asjad). Sõit vahetusperega 40km raadiuses Sellel nädalavahetusel otsustasime perega, et võiks teha väikese reisi. Mitte kaugele ja mitte kauaks. Umbes selline paaritunnine autoga ümbruse avastamine. Nii kiiresti kui tuli see mõte, siis sama kiiresti istusime juba autos. Kuna hetkel on meid kõiki kiusamas koroonahirm, siis hoidusime suurematest linnadest. Väikese meeldetuletusena siis, et minu Saksamaa kodu asub Saksamaa mõistes väga lähedal Hollandi piirile (umbes 45 km). Seetõttu võtsime suuna just Hollandi poole.  Teel linna nimega Emsbüren tegime ka ühe peatuse. Sain võimaluse näha tüüpilist Schleuse  't (tamm), mis võimaldab veekogu voolu suunata, kõrgust reguleerida ja kaitseb veekogu üleujutus