Skip to main content

Esimene päev

Hallo!

Uskumatu. Ma olengi oma unistuste vahetusaastal Saksamaal. Veel täiesti kohale jõudnud vist pole, et jään siia nüüd peaaegu terveks aastaks. Kirjutan teile nii lühidalt kui suudan sõidust ja esimesest päevast siin. All ka mõned pildid. (Hoiatan, et mu eesti keel on juba kahjustada saanud😆)

Hommikune äratus oli kell 3.30. Öösel und eriti ei tulnud, seega hommikul liikusin ainult närvide energial. Enne kui midagi mõelda jõudsin istusime juba autos ja sõitsime lennujaama poole. Sisendasin endale terve selle lühikese maa, et ma lähen nüüd üksi teise riiki ja näen vanemaid ning sõpru alles aasta pärast. See mõte oli meeletu ning aju ei ole seda veel siiani suutnud omaks võtta.

Lennujaama tulid mind saatma ema, tädi ja tädipoeg. Nendega ühiselt kaalusime veel kiirelt kohvrid üle ning andsime suurima ära. Lootes, et ülejäänud kotid on õiges kaalus. Hoolimata praegu kimbutavast viirusest tulid mind saatma ka 3 lähedast sõpra, kellest üldse ei tahtnud lahti lasta. Üksinda turvakontrolli minek, üksinda lennukile minek ja sellel viibimine tegid meele suhteliselt kurvaks. Kuid ma teadsin, et mind on ootamas ees suur seiklus. Seetõttu püsisin erksana ja rõõmsana. Sellist võimalust ei saa kõik ja teadmine, et mind ootab üks imeline pere muutis mu otsuse kindlamaks.

Kes veel ei tea, ma megalt kardan lennukitega sõita. Õhkutõus ja maandumine on kõige hullemad osad iga lennu juures. Ja kui nägin, et kõigepealt Helsingisse lähme propellerlennukiga, siis sain küll väikse šoki. Ma teadsin, et suuremad lennukid teevad korralikku müra, kuid see oli umbes 2 korda hullem. Õnneks lend oli lühike. Pool tundi pärast maandumist istusin juba järgmisele lennule, et sõita Düsseldorfi, kus ootas mind mu vahetuspere. Lend oli küll pikk ja magada ka kuidagi ei suutnud. Veetsin need 2,5 tundi aega Netflixi seltsis ja üritasin mõned ilusad pildid saada.

Lennukilt maha, leida kohver, väljapääs. Kõndides välja viimasest uksest nägin juba kaugelt silti enda nimega. Appi, see ju minu pere ootamas mind. Ühel ja samal ajal oli veider kuid ka fantastiline tunne. Ma jõudsingi kohale. See seiklus, mis ähvardas ära jääda ongi alanud. Imeline tunne oli tutvuda näost näkku ka vahetusema ja teise õega, kes Eestisse kahjuks tulla ei saanud mõned kuud tagasi.

Istusime autosse ja sõitsime ühiselt esimesse sihtkohta – IKEAsse. Tegime väikse ringi selles keskuses, mis tundus sama suur kui Rakvere. Me ainult kõndisime ja kõndisime ja pöörasime paremale ja siis vasakule ja siis jälle paremale. Kui saime ühele korrusele tiiru peale tehtud, siis liikusime edasi teisele korrusele. Väidetavalt see pidi olema tavaline ostukeskuse suurus. Mis siis huvitav suurim keskus siinkandis on…

IKEA ring tehtud, edasi sööma hommikust, sest kell oli tollel hetkel alles 10. Me sõitsime ühte pisikesse pood-kohvikusse, kus me tellisime endale saiakesi ja teed-kohvi. Teadsin juba varem, et sakslastele meeldib väga sai ja erinevad pirukad. Seal leti ees seistes ja valides sain aru, kui suur valik ikka mul ees oli.

Ostud tehtud, kõhud täis, jätkus sõit kodu poole. Sõita oli peaaegu 2 tundi. Poole sellest ajast ma magasin ja ülejäänud pool üritasin leida mugavat asendit istumiseks, kuna keha oli püstiistuvast asendist juba krampi minemas. Teel koju märkasin, et siin on palju rohkem loodust kui ma arvasin. Terve tee äär oli kaetud puude ja põõsastega.

Pärast pikka sõitu jõudsin lõpuks oma uude koju, mis asub pisikeses külas nimega Varenrode. Eesti mõistes on küll tegemist suure külaga, kuna siin elab ligikaudu 500 inimest. Meie maja asub üpris tee lähedal küla ühes ääres, mis teeb ligipääsu bussile lihtsaks (all ka mõni pilt). 

Tuur uues majas, oma uues toas ja uues külas. Kõik tundus imeline ja on seda siiani!


26.septembril Saksamaale sõitnud + meie imeline juht Pärtel


Minu Eesti pere varajased ärkajad


See imeline propeller, mida ma mingil juhul näha ei tahtnud oli täpselt minu akna kõrval.


Päikselised pildid lennukist


💗


Esimene koht, mida külastasin Saksamaal oli IKEA Düsseldorfis


Minu uus kodu Saksamaal

Comments

Popular posts from this blog

Küsimused vastusteks

See nädalalõpp on läbi saamas pool minu vahetusaastast. Uskumatu, kuidas aeg lendab. Igal juhul on mul veel palju teha, palju avastada ja palju õppida. Kui eelmine postitus oli selline pildirohke, siis selles postituses kompenseerin selle puudujäägi😄 Sisukord 1. Keel 2. Pärast gümnaasiumit 3. Sõbrad 4. Hobid 5. Koroona Paar pilti ka lõpus😉 Keel Üks minu peamistest eesmärkidest siia tulles oli saada selgeks saksa keel. Muidugi olin eelnevalt 2 aastat seda juba õppinud, aga pean tunnistama, et kohalikega rääkides oli mu saksa keel olematu. Suutsin ennast tutvustada, öelda, kust pärit olen ja kuidas mul läheb. Kui me teisel päeval poodi läksime ja kassapidaja mult midagi küsis, mõistsin, et no ikka mitte midagi ei saa aru.  1. Kuidas ma oma keelt olen arendanud? Rääkimine . Esimesed kuu aega siin kõnelesin perega inglise keeles, sest ma kartsin põruda, kartsin, et minu üle naerdakse kui proovin oma vigase saksa keelega midagi öelda. Kuu aega hiljem sain ma enam-vähem aru, mis nad saksa

Düsseldorf

 Düsseldorf on üks linn, mida juba väga mitmeid kordi plaanisin külastada, kuid alati tuli mingi takistus sellele teele. Kuid nagu arvata võite, siis sai ka see soov lõpuks täide viidud. Reisile eelnes erinevate broneeringute tegemine, sest peaaegu kõik vaatamisväärsused, muuseumid keskused olid eelbroneerimisega külastatavad.  Tegemist oli ka esimese rongisõiduga, mille võtsin ette täiesti üksi. Mis sest, et oli vaja ainult vaadata, et õiges peatuses maha lähen, sest tegemist oli kiirrongiga. Ainus, mis veider oli, oli see et kontrolör küsis kõikidelt pileteid, aga just minust kõndis lihtsalt mööda. Väga tore oli siis see ilusa hinnaga rongipilet osta. Düsseldorfi jõudes tuli mul veel umbes 10 minutit oodata. Ilmselgelt ei olnud ma seda reisi üksi ette võtmas. Münsterist saabus Rebecca, kellega koos koheselt U-bahni (metroo) otsima hakkasime. Esimene broneering oli meil tehtud Aquazoosse, mis siis väga sarnane SeaLife'le. Seal veetsime selline ilusad 2 tundi kalu, krokodille, madu

Kõik on uus septembrikuus!

Kirjutan teile natukene siis Saksamaast ja sellest, mida praegu teinud siin juba olen. Ilmselgelt olen natuke linnu ja külasid avastanud ja muidugi koolis käinud. Kindlasti ei sa jätta mainimata toitu. Lisana tulevad lõppu huvitavad faktid (või vähemalt minu jaoks teistsugusena tunduvad asjad). Sõit vahetusperega 40km raadiuses Sellel nädalavahetusel otsustasime perega, et võiks teha väikese reisi. Mitte kaugele ja mitte kauaks. Umbes selline paaritunnine autoga ümbruse avastamine. Nii kiiresti kui tuli see mõte, siis sama kiiresti istusime juba autos. Kuna hetkel on meid kõiki kiusamas koroonahirm, siis hoidusime suurematest linnadest. Väikese meeldetuletusena siis, et minu Saksamaa kodu asub Saksamaa mõistes väga lähedal Hollandi piirile (umbes 45 km). Seetõttu võtsime suuna just Hollandi poole.  Teel linna nimega Emsbüren tegime ka ühe peatuse. Sain võimaluse näha tüüpilist Schleuse  't (tamm), mis võimaldab veekogu voolu suunata, kõrgust reguleerida ja kaitseb veekogu üleujutus