Skip to main content

Frohes neues Jahr!

 Saabunud on 2021!🎇 Head uut aastat kĂ”igile (see on ka pealkirjas tegelikult juba öeldud, kuid kordamine on tarkuse ema). Siin siis uus blogipostitus, et ma kuu ajaga endale taas tervet hunnikut teemasid ei koguks. Kirjutan natuke aastavahetusest, sĂŒnnipĂ€evast ja ka mis edasiminekud meil siin kooli ja koroonaga tulemas on. MĂ”nusat lugemist!

31. detsember

Hommik algas mul taas kĂŒpsetamisega. Ei tea, kas saab seda ĂŒldse kĂŒpsetamiseks nimetada. Valmistasin siis saabuvaks Ă”htuks kirjut koera. Ilmselt mĂ”tlete, et vĂ€ga lihtne seda ka Saksamaal valmistada. MĂ”tlesin sama nii kaua kuni mul oli tarvis marmelaadikuubikuid poest leida. Alles neljandast poest leidsime kaks pakki (kollased ja rohelised), mis said ka ostetud. Ma ei olnud tollel hetkel eriti kindel, kas need ka maitsvad tulevad tĂ€nu marmelaadile, kuid muud eriti ĂŒle ei jÀÀnud. KĂŒpsised, kakao, suhkur, piim, vĂ”i ja marmelaad. Saigi see plöga valmis. Kuna ma olen mega kĂ€ba selle vorsti rullimisel palusin vahetusisa appi. PĂ€ris naljakas oli alguses, sest ta ilmselt ei saanud aru minu selgitustest, et kuidas see vĂ€lja nĂ€gema peaks. TĂ€nu sellele sai ka lauda mĂ”ned korrad puhastatud. Aga valmis ta sai. See imeline magus vorst. Taaskord sellesse imelisse limonaadikĂŒlmikusse garaaĆŸis.

Ja nagu jĂ”uludelgi jĂ€rgnes sellele ĂŒpris pikk ootamine, mille sisustasime Mario Karti ja Just Dance 2021ga. Sai ka muidugi viiulit umbes selline 1h harjutatud ja seejĂ€rel tuli muidugi nagu naistele kohane end "ilusaks" teha. TĂ€nu sellele, et ma mĂ”ned aastad endale ise patse teinud olen, siis mul kui juba enda juuksurisalong siin tekkinud pidupĂ€evadel. Kui kellelgi mingeid hĂ€id soengusoovitusi lĂŒhikestele juustele, siis vĂ”ib mulle julgelt kirjutada (mul ideed otsas).

Umbes kella 17 paiku sai teele asutud. Sellel aastavahetusel olid minu vahetusvanemad ja Rebecca poisi Simoni vanemad meie juures ja noored siis Simoni pool. VahetusĂ”ed ĂŒtlesid, et tavaliselt on aastavahetuspeod vĂ€ga suurte gruppidena koos, aga kuna hetkel koroona, siis piirdusime viieliikmelise seltskonnaga. Teel Lingenisse (ca 17km kaugusel, seal ka mu kool) peatusime korra Messingenis, et Ă”nnitleda vanaisa, kes tĂ€histas samal pĂ€eval oma sĂŒnnipĂ€eva. 20 minutit hiljem saabusimegi sihtpunkti koos kirju koera ja Nintendo Switchiga muidugi. Kui meie maja siin Saksamaal on minu jaoks ĂŒpris suur, siis maja, mis mind ootas oli juba ikka mega. PĂ€ris loss muidugi mitte, aga juba elutuba oli hiiglaslik. Eks selle maja suuruse eest rÀÀgib ka juba nende jĂ”ulukuusk, mis lĂ€bi kahe korruse kĂ”rgus.

Õhtu algas kohe söömisega. Sai nii head kui ka sellist mitte kĂ”ige söödavamat toitu. Soolase toidu eest vastutasid Rebecca ja Simon, kes kĂŒpsetasid pitsarulle, mozzarella- ja spinatipulkasid ning liha. Viimane neist oli nii ĂŒlekĂŒpsetatud, et isegi kahvel ei lĂ€inud lihast lĂ€bi ja ĂŒhe tĂŒki mĂ€lumiseks kulus paar minutit. Aga it's the effort that matters. Magustoiduna sai söödud seda imelist kirjut koera. Ütleme nii, et nĂ€gi vĂ€lja tĂ€itsa nagu kodus tehtud, aga nagu karta sai, siis need marmelaaditĂŒkid ei olnud nii head kui tahtsin. Sellised kĂ”vad ja hapud tĂŒkid, mis kuidagi ei sobinud sinna. Teised olid vĂ€ga rahul, seega muretseda polnud tarvis. MĂ”tlete, et mis siis söögi kĂ”rvale pakuti. Ma olin juba varem teavitanud, et mulle paluks midagi, mis reeglite vastu ei lĂ€heks (siin nii mĂ”nus ja tore, et mitte mingi hinna eest ei tahaks varem koju saadetud saada). Seega ĂŒlejÀÀnud seltskond alustas veiniga, millele jĂ€rgnes muidugi Ă”lu. Kindlasti soovitati kunagi Eestis proovida Berliner Lufti, mis on piparmĂŒndimaitseline liköör. Lisaks sain veel uued kokteilide nimed ja retseptid selgeks, mida hiljem Eestis oma perega proovida saan. Üks ei tea kas saab just vĂ”istlus öelda, aga mĂ€ng on veel sakslaste seas populaarne. Shoti torn. Torn tehakse siis pisikestest shotipudelitest, mis on muidugi eelnevalt tĂŒhjaks joodud. Meie torn oli piinlikult madal, sest mĂ”ned pidid hommikul autot juhtima ja muidugi ka mina, kes sellel "vĂ”istlusel" kaasa aidata ei saanud. Kuid nĂ€gin mitmeid pilte eelevatest aastatest, kus ĂŒhes tornis umbes 80 pudelit olnud (seda siis 6liikmelise seltskonna peale). 

Ei saanud taas ĂŒle ega ĂŒmber Mario Kartist ja Just dance'ist. Viimases suutsin kĂ”igile igas tantsus Ă€ra teha. Tundub, et 10 aastat tantsukooli tasub vahel ka igapĂ€evaelus Ă€ra. Lisaks sai ka ettevĂ”etud UNO. Kuna igal inimesel olid oma reeglid, mida nad teadsid, siis mitmeid kordi lĂ€ks sĂ”naliseks kakluseks, et kas selline reegel ĂŒldse eksisteerib. Reeglid nagu must ei kĂ€i musta peale ja nii kaua tuleb kaarte ĂŒles vĂ”tta kuni saad kaardi keskele panna. TĂ€nu nendele kahele reeglile kestis ĂŒks mĂ€ng umbes 30 minutit ja kĂ”ik, kes viimastena alati mĂ€ngisid, tĂŒdinesid sellest. 

Mis aastavahetus see ilma Ă”htusöök ĂŒhele vaatamiseta on? Seda ilmselt ei saakski aastavahetuseks nimetada. Õnneks on ka sakslastel traditsiooniks seda enne keskööd vaadata (siin kĂŒll nimega Der 90. Geburtstag). See on ĂŒks nendest filmidest, millest ma ilmselt kunagi ei tĂŒdine ja mis igal aastal on endiselt sama naljakas kui eelneval aasta. See klassika, et kĂ”ik oskavad juba ette öelda, mis laused jĂ€rgmisena tulevad ja siis naerdakse selle ĂŒle koos. Imeline, kuidas erinevates riikides ikka sama traditsioon olemas on. Peaaegu unustasin mainimata jĂ€tta, et see on ilmselt ĂŒks vĂ€ga vĂ€hestest filmidest, mida nad EI OLE saksa keelde tĂ”lkinud. Ma ilmselt ei oleks seda vaadanud, kui see oleks saksa keeles olnud😂 Seda klassikat nad minu jaoks kĂŒll Ă€ra ei riku. By the way, Simpsonid saksa keeles on kĂ”ige kohutavam asi ĂŒldse.

5 minutit enne sĂŒdaööd panime ĂŒleriided selga ja kĂ”ndisime tĂ€navale. Sai veel mĂ”ned ooteaja pildid tehtud ning siis algaski juba countdown. 5, 4, 3, 2, 1 ... ja ĆĄampusepudelilt kork maha. Prost Neujahr, klaaside kokkulöömine ja sĂ€rakĂŒĂŒnalde pĂ”letamine. Meie ilutulestikku ei teinud, kuid siiski leidis majapidamisi, kes ka sel aastal ilutulestikku olid ostnud. VĂ€ga veider oli mĂ”elda, et uus aasta oli saabunud. Veel veidram mĂ”elda, et sel aastal ilma oma enda pereta seda tĂ€histan. Samas olin seda ju tĂ€histamas oma uue perega, kellega 3 kuu jooksul olin juba vĂ€ga lĂ€hedaseks saanud. KĂ”ik sĂŒdamest loodame, et 2021 tuleb parem kui 2020 (tahaks lĂ”puks siin ringi ka reisida).

JĂ€rgnes ka pisike jalutuskĂ€ik sealsetel tĂ€navatel, kus maja ees seisvatele uut aastat soovisime (ĂŒtleme nii, et osade majade ees oli pĂ€ris korralik ports inimesi, seega hoidsime ilusti distantsi nendest). Oli paar tĂ€navat, kus iga maja ees olid inimesed ja siis oli ĂŒks tĂ€nav, mis oli tĂ€iesti tĂŒhi. Sellel tĂ€naval elasid ka Simoni parima sĂ”bra vanemad, kellele uut aastat soovima minnes saime teada, et nad magavad. See ilmselt mina tulevikus. KĂ”ike maha magamas😉 Tagasi maja juurde jĂ”udes öeldi, et mis me siis jĂ€rgnevad 5 tundi teeme. Ma mĂ”tlesin, et miks me magama ei lĂ€he. Tuli vĂ€lja, et nendel kombeks veel pikemalt ĂŒleval pĂŒsida ja uue aasta lubadusi jagada ning muidugi veel erinevaid lauamĂ€nge mĂ€ngida. Niimoodi veetsimegi aega jĂ€rgnevad 5 tundi. Mina tegin veel mĂ”ned videokĂ”ned. KĂ”ige esimene videokĂ”ne sai tehtud juba 23.00 oma Eesti perega, kes jagas minuga kodust ilutulestikku (kuna me elame ilusti keset pĂ”ldu, siis sain ka nĂ€ha Rakvere linnuse ja sealse ĂŒmbruse ilutulestikku). VĂ”ib siis öelda, et mul oli kaks uue aasta saabumist tĂ€nu sellele.
See imeline jÔulupuu ja Mario Kart ootamas mÀngijaid

Und los geht's

Meie ilutulestik oli siis ĂŒks pĂ”lev ajaleht

Õhtusöök ĂŒhele
"Same procedure as every year, Miss Sophie?"

1.jaanuar (hommik siis juba)

Üles Ă€rkasime kĂ”ik ĂŒllatavalt vara. Selline kell 10-11. PĂ€eva alustasime pidulikuma hommikusöögiga. Croissantid, mitmeviljakuklid ja umbes 4 erinevat saia varianti veel. MĂ”tlete, et appi kui palju erinevaid saia variante. No siis te ilmselt kukuks ĂŒmber kui nĂ€ete kui palju vĂ”i, kreemi, toorjuustu ja kastmete variante meil laual oli. Normaalsest vĂ”ist ĂŒrdivĂ”ini, toorkreemist tĆĄilli-paprika kreemini ja toorjuustust nutellani. Sellele lisaks veel sink, vorst, see huvitav toores liha torus, mida nad ka armastavad saiale mÀÀrida (mulle ausalt see ei maitse) ja muidugi veel erinevad juustusordid (minu lemmikuks basiilikujuust, mis on selline ilus roheline). Sellest saime ma arvan terveks pĂ€evaks oma kĂ”hud tĂ€is. ÜlejÀÀnud pĂ€ev möödus meil taas kaardimĂ€nge mĂ€ngides. Üks neist oli ĂŒpris keeruline, mistĂ”ttu ma esimestel ringidel eriti nende selgitustest aru ei saanud ja mĂ€ngu lĂ”pus olin 200 punktiga teistest kaugemal. Eks esimene lĂ€heb ikka aia taha (vĂ”i pigem selline, et vigadest Ă”pitakse). LĂ”puks oli kell juba 17 kui me mĂ”tlesime, et vĂ”iks koju minna (mind ja Laurat ootasid meie viiulid). 

KokkuvĂ”tlikult oli aastavahetus ĂŒpris sarnane tavalisele aastavahetusele Eestis, aga samas ka nii teistsugune. Aastavahetus on ka ĂŒks periood vahetusĂ”pilase aastas, kus esineb paljudel koduigatsus. Ei saa öelda, et mul koduigatsus oleks. Pigem on selline veider tunne, et miks ma koos oma perega ei olnud. Sama tunne oli ka sĂŒnnipĂ€eva ajal. KuupĂ€eva jĂ€rgi oli Ă”ige pĂ€ev selleks, aga ise sisemiselt tundsin, et see ei ole kuidagi reaalne. Kuidas mul sĂŒnnipĂ€ev on kui mu pere siin ei ole? Aga siiski sĂŒnnipĂ€ev sai peetud (jĂ€tka lugemist detailide teada saamiseks).

Sweet 19

SĂŒnnipĂ€ev algas juba 2. jaanuar kell 23.30 kui saabus esimene Ă”nnesoov lĂ€bi Facebooki oma kallilt tĂ€dilt. Sellega arvasin, et tollel pĂ€eval rohkem Ă”nnitlusi ei saabu. Arvasin suht valesti. Kell 23.55 tuli vahetusema mu tuppa ja kutsus mind allkorrusele. Nimelt nad olid juba viimased 4 tundi olnud oma sĂ”pradega videokĂ”nes (ca 20 inimest) ja kui nad olid kuulnud, et mul 3.jaanuar sĂŒnnipĂ€ev, siis nad tahtsid igal juhul mulle laulda. Nii siis sain 00.00 sĂŒnnipĂ€evalaulu kuulata oma vahetusperelt ja vahetusvanemate sĂ”pradelt. ÜliĂ€ge. Mitmed neist tĂ”lkisid Google Translate'iga, et kuidas eesti keeles Ă”nnitletakse ja siis ĂŒritasid seda hÀÀldada. Sain ikka korralikult naerda, kuidas nad Ă” tĂ€hte hÀÀldasid. Esimene sĂŒnnipĂ€evalaul oli kĂ€tte saadud. Tuli ootama jÀÀda jĂ€rgmiseid.

3.jaanuar. PĂŒhapĂ€ev ehk pannkoogi pĂ€ev. Kuna Laura oli tollel hommikul tööl, siis pannkookide kĂŒpsetamine jĂ€i taas minu ĂŒlesandeks. Vahetuspere kĂŒll pakkus vĂ€lja, et vĂ”ib ka erinevaid kukleid kĂŒpsetada, kuid ma siiski tahtsin pannkooke ja need ma ka kokku keerasin pannil. KĂŒpsetamise ajal tuli ka videokĂ”ne teiselt tĂ€dilt koos perega (kes mulle sĂŒnnipĂ€evaks Teletorni servakĂ”nni kinkisid), kus sai taas ĂŒle pika aja natuke eesti keelt kuulda ja muidugi pisikest tĂ€ditĂŒtart nĂ€ha (kes suure tĂ”enĂ€osusega mind suvel enam ei mĂ€leta). Pannarid valmis, oli aeg pĂŒhapĂ€eva laua taha istuda. Enne sööki aga sain kingid avada. Ilmselt kĂ”ige Ă€gedam kink oli Monopoly, aga mitte tavaline Monopoly. Tegemist on Emsland (see piirkond kus ma siin elan) Monopolyga, kus on lĂ€heduses asuvad linnad ja paigad. NĂ€iteks 5km kaugusel asuv Spelle on ka osa sellest Monopolyst. VĂ”rratu kink. Ainuke asi, mis mure tekitab on see, et kuidas ma kogu selle kraami hiljem koju vean. Õnneks selleni veel natuke aega.

SĂŒnnipĂ€ev jĂ€tkus Nintendo Switchiga. Eks ikka need vanad head Mario Kart ja Just Dance 2021. Tassisime elutoast nii laua kui ka diivani minema, et 4 noort kĂ”ik koos tantsima mahuks. Eks see mĂ”ningal mÀÀral oli abiks, kuid keset ruumi rippuv lamp ja seina ÀÀres olev kapp jĂ€id meile ikka mĂ”nel korral ette. Lisainfona mu kĂ€e- ja seljalihased valutasid veel jĂ€rgnevad 2 pĂ€eva.

Saabumas oli pĂ€rastlĂ”una, mis pĂŒhapĂ€eviti tĂ€hendab koogi aega. Imelikul kombel on minu lemmikuks saanud siin banaanikook (mis nĂ€eb rohkem vĂ€lja nagu leivapĂ€ts). SĂŒnnipĂ€eva puhul sai see kaetud ĆĄokolaadiglasuuriga, mis tegi selle veel imelisemaks. Enne laua taha istumist kĂ”lises uksekell. ÜllatuskĂŒlalisena oli saabunud Klara (taustainfo: 18/19 oli Eestis ja koos oma emaga on mu tugiisikud), kes ka omalt poolt vĂ€ikse kingi tĂ”i. SĂ”braraamat. Ise poleks kĂŒll selle peale isegi tulnud. Sees oli ka ĂŒks leht tema poolt juba tĂ€idetud ja vĂ€ike mĂ”ne aasta tagune pilt lisatud, mis tegi selle kingi veel Ă€gedamaks. (tĂ€na on selles raamatus juba 5 lehte tĂ€idetud)

Lisaks banaanikoogile ootasid meid laua taga mitmed ĆĄokolaadi variandid, kummikommid ja vaagnatĂ€is muid maiustusi. Mina kui kohvisĂ”ber haarasin endale kapist ĂŒhe tassi ning tĂ€itsin selle mĂ”nusa cappuccinoga (samal ajal siis teised jĂ”id kas teed vĂ”i Ă”lu, mĂ”ni mĂ”lemat, mis minu arust ei ole just kĂ”ige pĂ”nevam kombinatsioon). JĂ€rgnes teine sĂŒnnipĂ€evalaul, mis seekord omas uusi sĂ”nu ja uut meloodiat, mida mina ei ole kunagi kuulnud. MĂ”ni hetk hiljem liitusid meiega samas kĂŒlas elavad vanavanemad, kes samuti laulsid ja lisasid veel ĂŒhe uue meloodia mu muusikateadmistesse. Kolm on kohtuseadus, seega pool tunnikest hiljem liitusid meiega tĂ€di Bettina ning tĂ€dipojad Keno ja Eyano. Arvake Ă€ra, mis edasi sai. Muidugi veelkord sai sĂŒnnipĂ€evalaulu kuulata. Tollel hetkel ma enam esimese kahe laulu viisi ei mĂ€letanud, seega ei oska öelda, kas see oli uus viis vĂ”i mitte. Ilmselt emotsioone ja tundeid on lihtsam piltidena nĂ€idata, seega lisan siia ka ĂŒhe vĂ€ikse pildikogu.

SĂŒnnipĂ€ev sellega ei lĂ”ppenud. Nimelt Laura sai endale jĂ”uludeks Jaapani kokaraamatu ning pakkus mulle, et vĂ”ib mu sĂŒnnipĂ€eval sealt midagi meile kokata. Kes mind teab, siis ilmselgelt suutsin ma sealt pasta leida ja ilmselgelt oli see Pasta Carbonara mille ma leidsin. Kummaline oli juba see, et seal polnud peekonit. See ju pole Carbonara kui pole peekonit. Aga tĂŒhja sellest. Pasta ta ju oli. Nali selle pastaga algas juba siis kui hakati seeni pesema. Tegemist oli Jaapani seentega, mille nime ma enam ei mĂ€leta. Aga mida ma mĂ€letan oli see hais. Minu poolt neile siis nimetuseks haisuseened. TĂŒkk aega mĂ”tlesime, et miks kĂ”igil pead valutavad. Kui need seened teise ruumi sai tĂ”stetud, siis saime aru miks. ÜhesĂ”naga need seened. Terve kĂŒpsetusaja vĂ€ltel kuulsin köögist, et sellest kĂŒll midagi head vĂ€lja ei tule, mille peale ma ka natuke naerda sain. Eks kui ta ilma peekonita, siis ilmselgelt sealt midagi head vĂ€lja ei tule. Kui ma ei eksi, siis muna polnud ka ega koortki. Tegemist siis oli pastaga, milles olid haisuseened, Sake ja erinevad vĂŒrtsid. Esimene suutĂ€is oli kĂ”ige veidram maitsekombinatsioon ĂŒldse. Kuid iga jĂ€rgneva ampsuga lĂ€ks selle maitse paremaks. LĂ”ppkokkuvĂ”ttena vĂ”iks öelda, et ei olnudki nii paha kui kartsin. Panin endale ka jĂ€rgnevaks pĂ€evaks vĂ€ikse portsjoni kĂ”rvale (enne kui ĂŒlejÀÀk Ă€ra visati, sest kellelegi teisele see ei maitsenud). 

Sellele imelisele Ă”htusöögile jĂ€rgnes minu uue Monopoly mĂ€ngimine (mille ma haledalt kaotasin) ning ka ĂŒhiselt telekast Tatorti vaatamine (krimi vaadatakse siin iga pĂ€ev ja seda tuleb ka iga pĂ€ev telekast). Taaskord ĂŒks vĂ€ga imeline, samas ka veider pĂ€ev oli möödas. Endiselt ei tunne end 19-aastasena. Ei ole kohale jĂ”udnud, et sĂŒnnipĂ€ev sai peetud. Samas see lockdown siin ei andnud meile erilist vĂ”imalust midagi vinget teha. Mis muud ĂŒle jÀÀb kui oodata seda aega, kus piisavalt vĂ€he koroonajuhtumeid ja saab lĂ”puks reisima. 
SÔbraraamat tÀitmisel (eks Ôed peavad ka ikka tÀitma)

Kingid tÀdilt ja tÀdipoegadelt (kommid jagasin lastega ilusti Àra)

Ja taaskord ...Mario Kart

Tegin ka keedukartuleid koos hakklihakastmega (jÀrgmine kord ostan siit vene poest hapukoort, sest Sauercreme ei vÔrdu hapukoor)

Siis kui on ainult 4 mĂ€ngukonsooli ja pead ĂŒhe mĂ€ngu ootama

SÔbraraamat oli ringiga minuni jÔudnud

Emsland Monopoly (Eesti pere - Ôppige ruttu reeglid selgeks)

Kook, vÔrratu kook

Ich liebe Corona (nicht)

Olen siin viibinud juba ĂŒle kolme kuu. Ei saa ju ometi olla. Just sai tĂ€di juures magama mindud ja siis hommikul vara lennujaama sĂ”idetud. Nii ebareaalne tundub, kuidas see aeg lendab siin vahetusaastal. Koroona tĂ”ttu on nii paljud soovid kui pausile pandud. Justkui ootama seda hetke, kus öeldakse, et olete vaba tegema kĂ”ike mis hing ihkab. Tormaksin ilmselt kohe esimesele rongile ja pĂ”rutaks Hamburgi ning sealt edasi Berliini. Kuid hetkel on see ĂŒks unistus, mis ootab kuni viirus annab jĂ€rgi ning ma saaksin pĂ”geneda igapĂ€evasest nelja seina vahel istumisest.

☝Selle teksti kirjutasin ma mĂ”ned pĂ€evad tagasi oma mĂ€rkmikusse ning mĂ”tlesin, et jagaks ka siin blogis seda lĂ”iku. Koroona tĂ”ttu olen hetkel tĂ”esti kĂŒlastanud ainult ĂŒhte linna ja ĂŒlejÀÀnud aja veetnud kodus vĂ”i koolis. 

VĂ€ike update on siis selline, et praeguse seisuga on 31.jaanuarini distantsĂ”pe, seega koolitunnid kĂ”ik lĂ€bi interneti (esimesel pĂ€eval ei töötanud kooliserver, seega kĂ”ik tunnid tĂŒhistati ja saadeti meili teel ĂŒlesanded). Lisaks kui minu piirkond, Emsland ĂŒletab 200 nakatunu piiri 100 000 kohta, siis vĂ”ib meie majapidamist kĂŒlastada vaid ĂŒks inimene veel vĂ€ljaspoolt meie majapidamist. VEEL LISAKS vĂ”ime me maksimaalselt 15 kilomeetri kaugusele sĂ”ita (Laura kĂ€ib iga pĂ€ev 17 km kaugusel koolis😆, sest ta abiturient). 

Ma sĂŒdamest loodan, et see olukord paraneb, sest sooviks siiski ka muid Saksamaa osi avastada (mul nimekiri juba ka vaikselt tekkimas ning endised vahetusĂ”pilased PALUN kirjutage mulle enda lemmikuid kohti, mida ma ka vĂ”imalusel vĂ”iks kĂŒlastada). Kohe kui seis on hea ning ohtu pole, siis rongile ja start (seda muidugi mitte kooli ajal).

Kui nĂŒĂŒd aus olen, siis mul tegelt juba jĂ€rgmine postitus ka valmimas, aga kuna see ka selline pikk on tulemas, siis varuge aega (tuleb loodust ja vaatamisvÀÀrsusi).

PĂ€ikest teile sinna lumisesse Eestisse 😁

Annika

Comments

Popular posts from this blog

KĂŒsimused vastusteks

See nĂ€dalalĂ”pp on lĂ€bi saamas pool minu vahetusaastast. Uskumatu, kuidas aeg lendab. Igal juhul on mul veel palju teha, palju avastada ja palju Ă”ppida. Kui eelmine postitus oli selline pildirohke, siis selles postituses kompenseerin selle puudujÀÀgi😄 Sisukord 1. Keel 2. PĂ€rast gĂŒmnaasiumit 3. SĂ”brad 4. Hobid 5. Koroona Paar pilti ka lĂ”pus😉 Keel Üks minu peamistest eesmĂ€rkidest siia tulles oli saada selgeks saksa keel. Muidugi olin eelnevalt 2 aastat seda juba Ă”ppinud, aga pean tunnistama, et kohalikega rÀÀkides oli mu saksa keel olematu. Suutsin ennast tutvustada, öelda, kust pĂ€rit olen ja kuidas mul lĂ€heb. Kui me teisel pĂ€eval poodi lĂ€ksime ja kassapidaja mult midagi kĂŒsis, mĂ”istsin, et no ikka mitte midagi ei saa aru.  1. Kuidas ma oma keelt olen arendanud? RÀÀkimine . Esimesed kuu aega siin kĂ”nelesin perega inglise keeles, sest ma kartsin pĂ”ruda, kartsin, et minu ĂŒle naerdakse kui proovin oma vigase saksa keelega midagi öelda. Kuu aega hiljem sain ma enam-vĂ€hem aru, mis nad saksa

DĂŒsseldorf

 DĂŒsseldorf on ĂŒks linn, mida juba vĂ€ga mitmeid kordi plaanisin kĂŒlastada, kuid alati tuli mingi takistus sellele teele. Kuid nagu arvata vĂ”ite, siis sai ka see soov lĂ”puks tĂ€ide viidud. Reisile eelnes erinevate broneeringute tegemine, sest peaaegu kĂ”ik vaatamisvÀÀrsused, muuseumid keskused olid eelbroneerimisega kĂŒlastatavad.  Tegemist oli ka esimese rongisĂ”iduga, mille vĂ”tsin ette tĂ€iesti ĂŒksi. Mis sest, et oli vaja ainult vaadata, et Ă”iges peatuses maha lĂ€hen, sest tegemist oli kiirrongiga. Ainus, mis veider oli, oli see et kontrolör kĂŒsis kĂ”ikidelt pileteid, aga just minust kĂ”ndis lihtsalt mööda. VĂ€ga tore oli siis see ilusa hinnaga rongipilet osta. DĂŒsseldorfi jĂ”udes tuli mul veel umbes 10 minutit oodata. Ilmselgelt ei olnud ma seda reisi ĂŒksi ette vĂ”tmas. MĂŒnsterist saabus Rebecca, kellega koos koheselt U-bahni (metroo) otsima hakkasime. Esimene broneering oli meil tehtud Aquazoosse, mis siis vĂ€ga sarnane SeaLife'le. Seal veetsime selline ilusad 2 tundi kalu, krokodille, madu

KÔik on uus septembrikuus!

Kirjutan teile natukene siis Saksamaast ja sellest, mida praegu teinud siin juba olen. Ilmselgelt olen natuke linnu ja kĂŒlasid avastanud ja muidugi koolis kĂ€inud. Kindlasti ei sa jĂ€tta mainimata toitu. Lisana tulevad lĂ”ppu huvitavad faktid (vĂ”i vĂ€hemalt minu jaoks teistsugusena tunduvad asjad). SĂ”it vahetusperega 40km raadiuses Sellel nĂ€dalavahetusel otsustasime perega, et vĂ”iks teha vĂ€ikese reisi. Mitte kaugele ja mitte kauaks. Umbes selline paaritunnine autoga ĂŒmbruse avastamine. Nii kiiresti kui tuli see mĂ”te, siis sama kiiresti istusime juba autos. Kuna hetkel on meid kĂ”iki kiusamas koroonahirm, siis hoidusime suurematest linnadest. VĂ€ikese meeldetuletusena siis, et minu Saksamaa kodu asub Saksamaa mĂ”istes vĂ€ga lĂ€hedal Hollandi piirile (umbes 45 km). SeetĂ”ttu vĂ”tsime suuna just Hollandi poole.  Teel linna nimega EmsbĂŒren tegime ka ĂŒhe peatuse. Sain vĂ”imaluse nĂ€ha tĂŒĂŒpilist Schleuse  't (tamm), mis vĂ”imaldab veekogu voolu suunata, kĂ”rgust reguleerida ja kaitseb veekogu ĂŒleujutus