Skip to main content

Tour 2

 Pikka sissejuhatust pole tarvis. Kui eelneval korral liikusime pigem Emslandi lõuna pool, siis sellel korral liikusime just rohkem põhja poole. Luban seekord siis vähem lobiseda😅

Kõige esimeste piltidena lisan natuke lund teile! Seda jagus meile üheks päevaks.


Lünne

Kui ühele poole jääb meist Spelle, siis teisele poole Lünne (suuruselt muidugi palju väiksem). Lünnes asub ka pagariäri, kus mu vahetusõde Laura töötab ning igal nädalavahetusel meile saia ja kooki toob. 
Tuur nr 2 sai just nimelt sealt alguse. 
Lünnes asub suur puhkeala koos kämpingutega ja erinevate platsidega, kus võimalik lõket teha ja telkida. See kõik asub põhjaveest tekkinud järve kaldal. Sellest lisan kindlasti pilte kevadises roheluses.
Veski on mu kodu ka siin Saksamaal

Jätkame traditsiooni - kirikud😂 Ja ikka, et kõik segadusse ilusti ajada, siis Lünnes asuva evangeelse kiriku nimi on St.Vitus (kõlab kuidagi tuttavalt? kui ei siis sul eelmine blogipostitus lugemata😡). Lühikokkuvõtte: aastast 1523. 
1975.aastal laiendati kirikut külgedelt (kuna istekohti saalis ei jagunud; näeb veider välja kuna 4 sajandi erinevus)
St.Vitus läänest
St.Vitus idast

Lisaks kirikule asus selle juures ka üks huvitav kaev. Täiesti tavaline kaev, ainult natukene vana.
Jep seal oli münte põhjas

Tegemist oli ühe pere koduga kuni kõik lapsed suureks kasvasid ja vanemad väiksemat maja soovisid. Maja kinkisid nad vallale ning on kasutusel vallamajana.

Lingen

Sel korral tõesti tegemist siis linnaga, kus ma ka koolis käin. Olen ka varasemalt seda mitmel korral avastanud, aga kunagi ei tulnud selle peale, et pilte võiks teha. Siin siis teile mõned pildid koos pisikeste selgitustega.
Altes Amtsgericht 14.sajandist (et siis kunagine piirkonnakohus, kus toimusid ka pulmad; praegu ka pisematel pulmadel kasutusel, aga peamiselt ainult vaatamisväärsus)
Palais Danckelmann ehk siis praegune Amtsgericht 17.sajandist (tegemist peahoonega)

Ja jätkame kirikutega. Esimesena jäi meie teele evangeelne-luteri kirik (ma ausalt vabandan kõigi ees, kes nende nimedega rohkem kursis, sest ma teen siin saksa allikatest otsetõlget oma keeleoskustega). Tegemist Emslandi kõige vanema luterikirikuga aastast 1733.
Tuntud ka nimega Kreuzkirche


Arvake ära, kes taaskord mütsi unustas.

St.Bonifatius-Kirche (18.sajandist; kõrgeim, mida näinud olen; saime ka sees käia; seal toimus Rebecca poisi Simoni ristimine)

Väike kõrvalepõige ja meie ees oli väike allesjäänud osa vanast Lingeni müürist ja üks säilinud Pulverturm (võiks siis eesti keeles nimetada seda kaitsetorniks).
Taga taustal Pulverturm

Lingen Rathaus (aastast 1555, mis samal sajandil linnapõlengus sai kahjustada ja siis taastati; praegusel ajal kasutusel vastuvõttude ja tsiviilpulmade pidamiseks)
Lingeni raekoda, mis kasutusel aastast 2001

Vahepeal võtsime läheduses olevast kohvipoest endale Chai latted ja mina erilisena proovisin Spekulatius spice lattet (üks uus lemmik nüüd). 
Kohvipoe vastas olev vana hoone, kus esimesel korrusel kullapood

Haselünne

Tahtsime vahetusperega kindlasti külastada Wachholderheini, aga probleem oli see, et me ei suutnud seda algul leida ja kui lõpuks leidsime sissepääsu, siis avastasime, et sinna ikka tükk maad kõndida. Võtsime vastu otsuse seda soojemal ajal külastada (peate kahjuks ootama nagu minagi).

Piirdusime seal läheduses oleva järvega, mis oli paksult parte täis ning seal läheduses olid ka kitsed, keda me tükk aega imetlesime.


See, et Saksamaal puid ei ole on müüt


Kitsetall mu sõrmi söömas
Kui väike taimetoitlane osutub kiskjaks ja tahab su käe ära süüa

Vahetusisa sõnul on Haselünne tuntud kui alkoholitööstuslinnana. Väga lihtsal põhjusel. Kui me auto pargitud saime vaatas meile vastu juba 3 erinevat napsitehast (kokku saime oma pisikese ringkäigu peale 9). Vahetuspere mainis, et see pidi olema perfektne koht, kust tagasiminekuks kinke osta. Eks me näe, mis tulevik toob.
1,...

...2,...

...3
Leidsime ka minu Monopolys olnud maja üles

Meppen

 Jõudsime ka linna, kus töötab mu vahetusisa. Olen aus ja ütlen, et pole päris kindel, mida ta teeb😅. Aga iga kolmapäev sõidab ta just Meppeni koosolekule, mistõttu selle linna vaatamisväärsused jätsime tema hoole alla. Kuna õues oli külm (halb vabandus, ma tean), siis mitmetest kohtadest sõitsime me taas ainult mööda. 

Herrenmühle
Höltingmühle
Üllatus, üllatus. Kiriku nimi on St.Vitus
Selle kiriku torn hävis 1945. aastal ning taastamisel tehti tipp palju palju lühem kui ta algselt oli
Gümnasiaalkirik (13.-17.sajand oli kasutusel kirikuna ja pärast gümnaasiumina)
Meppen Rathaus (vasakul pool olid trampoliinid, millel ma ka ilmselgelt hüppamas käisin, duh)

Sellel korral siis tõesti hästi palju pilte ja vähe teksti. Ärge sellega ära harjuge (minu jaoks oli mega veider nii vähe kirjutada). 

Plaanin varsti teha blogipostituse, kus eelnevalt olen küsinud tuttavatelt, millest ma kirjutada võiks ja mis neid just huvitab. Kui kellelgi juba ideid võib mulle julgelt KIRJUTADA. Ma ausalt ei hammusta, olen siiski 2000km kaugusel😉. Teie tagasiside mulle siiski väga oluline ja seetõttu tahan lisaks endale ägedatest asjadest jagada ka muljeid ja infot, mis just Teid huvitada võiks.

Mis siis muud kui peagi kirjutamiseni!
Bis bald
Annika

Comments

Popular posts from this blog

Küsimused vastusteks

See nädalalõpp on läbi saamas pool minu vahetusaastast. Uskumatu, kuidas aeg lendab. Igal juhul on mul veel palju teha, palju avastada ja palju õppida. Kui eelmine postitus oli selline pildirohke, siis selles postituses kompenseerin selle puudujäägi😄 Sisukord 1. Keel 2. Pärast gümnaasiumit 3. Sõbrad 4. Hobid 5. Koroona Paar pilti ka lõpus😉 Keel Üks minu peamistest eesmärkidest siia tulles oli saada selgeks saksa keel. Muidugi olin eelnevalt 2 aastat seda juba õppinud, aga pean tunnistama, et kohalikega rääkides oli mu saksa keel olematu. Suutsin ennast tutvustada, öelda, kust pärit olen ja kuidas mul läheb. Kui me teisel päeval poodi läksime ja kassapidaja mult midagi küsis, mõistsin, et no ikka mitte midagi ei saa aru.  1. Kuidas ma oma keelt olen arendanud? Rääkimine . Esimesed kuu aega siin kõnelesin perega inglise keeles, sest ma kartsin põruda, kartsin, et minu üle naerdakse kui proovin oma vigase saksa keelega midagi öelda. Kuu aega hiljem sain ma enam-vähem aru, mis nad saksa

Düsseldorf

 Düsseldorf on üks linn, mida juba väga mitmeid kordi plaanisin külastada, kuid alati tuli mingi takistus sellele teele. Kuid nagu arvata võite, siis sai ka see soov lõpuks täide viidud. Reisile eelnes erinevate broneeringute tegemine, sest peaaegu kõik vaatamisväärsused, muuseumid keskused olid eelbroneerimisega külastatavad.  Tegemist oli ka esimese rongisõiduga, mille võtsin ette täiesti üksi. Mis sest, et oli vaja ainult vaadata, et õiges peatuses maha lähen, sest tegemist oli kiirrongiga. Ainus, mis veider oli, oli see et kontrolör küsis kõikidelt pileteid, aga just minust kõndis lihtsalt mööda. Väga tore oli siis see ilusa hinnaga rongipilet osta. Düsseldorfi jõudes tuli mul veel umbes 10 minutit oodata. Ilmselgelt ei olnud ma seda reisi üksi ette võtmas. Münsterist saabus Rebecca, kellega koos koheselt U-bahni (metroo) otsima hakkasime. Esimene broneering oli meil tehtud Aquazoosse, mis siis väga sarnane SeaLife'le. Seal veetsime selline ilusad 2 tundi kalu, krokodille, madu

Tagasi kooli!!!!

 Pärast 3 kuud distantsõpet sain taas võimaluse ka koolis kohapeal tundides käia. Päris inimesed, päris õpetajad ning muidugi ka vara üles ärkamine. (Ilmselt see hetk kui ma oma blogipostituse avalikustan otsustatakse koolid taas sulgeda😔) Mis on muutunud? Riidest maskide asemel on nüüd soovituslik koolis kanda FFP2- või meditsiinilisi maske . Bussis ja toidupoodides aga valikut pole. Kuigi tegemist ainult soovitusega pole ma mitte ühtegi tavalist maski kooli peal näinud (ja tegemist on suure kooliga). Julgen väita, et kõik siinsed õpilased mõistavad olukorra tõsisust ning tahavad anda omapoolse panuse Lockdownist välja tulemiseks. Kiirtestid . Suurelt uudistes lubati, et kõigil õpilastel tekib koolis võimalus 2 korda nädalas isetehtav kiirtest sooritada. Paraku pole nädala jooksul veel ühtegi näinud ega midagi ka kuulnud. Küll aga tean läbi tuttavate, et paljudes Saksamaa koolides on kiirtestid juba kasutusele võetud. Noorematel aitavad siiski kooliarstid neid teha, vanemad aga juhen