Skip to main content

Ilmad läksid liiga soojaks, seega reisisime põhja

 Hei hei!

Möödunud on väga pikk aeg viimasest tuurist Saksamaal. Plaanisime suurelt külastada Kölni, kuid paraku kooli kõrvalt reisimine võimalik ei ole ning igal nädalavahetusel olid koroonanumbrid liiga suured. Seega pakkisime asjad kokku ja sõitsime hoopis teises suunas - Põhjamere äärde. Kohale läksime ilma plaanideta. Vahetusisa oli õppinud Emdeni kõrgkoolis ning elanud ka sealsetes piirkondades, mistõttu tuuri järjekord jäi tema vastutada.

Teel esimesse sihtkohta läbisime ka paariminutilise tunneli

Sinine punkt-algus, Emden esimene sihtpunkt (punane punkt on üks Eesti vahetusõpilane)

EMDEN

... on 112 ruutkilomeetrise pindalaga sadamalinn Põhjamere kaldal, Emsi jõe suudmel. Seda linna külastades soovitan kindlasti paks, veekindel jope selga tõmmata ja sallid, mütsid kaasa võtta. Võib ka juhtuda, et me lihtsalt sattusime vale ilmaga sinna😆

Sõitsime mööda rappuvat munakiviteed Emdeni keskplatsi lähedusse ning parkisime järgnevateks tundideks oma auto sinna. Pühapäeviti on muidugi miinuseks, et kõik toidupoed on kinni, aga parkimine on vähemalt tasuta. Raekoda, sadam, purjekad ning (hetkel kahjuks kinni) kohvikud vaatasid meile vastu.

Saksamaa ühele kuulsaimale koomikule, Ottole, pühendatud maja (maja peal olev kiri on Plattdeutschis)

Emdeni sadam

Mina kurvastamas, sest Otto Huusi pood on kinni

Emdeni raekoda

Meremeestega valimas endale sõiduvahendit

Üks vähestest meresõiduvahenditest, mis kannab nime Emden

Sadama värav

Promenaad (pildi paremas ääres oli autopoeke, kust sai kala osta)

Jätkasime oma teekonda läbi Emdeni linna. Tee peale jäi meile turuplats koos lilleputkadega, imelikud hooned, hiiglaslik kirik koos raamatukoguga ning muidugi raamatupood.

Emmm...üks veider maja

Kirik-raamatukogu

Turuplats
Ostutänav, kus avatud olid ainult raamatu- ja kohvipoed

Kunstihall. Tuli siiski teha ka Saksamaal oma esimene kunstimuuseumi külastus. Meie õnneks oli Emdenis üks ilusti olemas, seega ilma pikema mõtlemiseta astusime peauksest sisse. Seal panime oma kodukoha ja kontaktandmed kirja ning liikusime edasi piletiostmise juurde. Suureks üllatuseks (koroona ajal muidugi peaks meie jaoks ju tavaline olema) saime teada, et piletid tuleb ette broneerida. Öeldi, et kell 14.00 algaval ringil on 4 vaba kohta veel, seega saaksime siis oma ringkäiguga alata. Kell oli tol hetkel 13.54. Kiire tualetipeatus, piletite ost ning külastus võis alata. Kunstinäituse teema oli loomad kunstis.

Muuseumihoone

Selle kõrval asus maali-/kunstikool

Ning kõik see ilusa jõe kaldal



(Selle pildi tahtsin kaasa võtta)


Mõni huvitav pilt oli ikka ka, millest aru ei saanud

GREETSIEL

... on väike sadam Leybuchti lahtel (15 ruutkilomeetrit). Tegemist oli väga vaikse kohaga, tänavatel nägi üksikuid inimesi. Auto juurest liikusime edasi mööda jalakäijate tänavaid. Tänu turistipopulaarsusele (v.a koroona ajal) on Greetsielis palju suvilaid, hosteleid ja üürileantavaid maju. Selles turistiilus me teda kahjuks ei näinud. Möödusime nagu ikka ühest kirikust, paljudest poodidest, ostsime kuuma punši (ikka alkoholivaba) ning peatusime ka ühes rõivapoes, kust mina endale mütsi ja Laura endale uue kampsuni soetas.

Evangeelne kirik



Kalasadam

Sadamakohvikud ja restoranid

Kaksikveskid (eespool hall ja taga punane)

Pumpla

Minu uus müts (Moin on tere siinses piirkonnas)

PÕHJAMERI

Päev kiskus väga tuuliseks ja vaikselt hakkas ka tibutama. Sisestasime viimase sihtkoha, milleks oli Põhjamere kallas ühe tuletorni läheduses. Kohale jõudes nägime, et tuletorn oli täielikult kinni pakendatud (ilmselt remondiks), mistõttu pilt tuleb mul teha millalgi tulevikus. Siin Teile väike fotogalerii, kuidas ma lipuga pilti teha proovisin. Sellega maadlemisest hakkas isegi päris soe.







Meie ühepäevane seiklus lõppes India restoranist toidu kaasatellimisega. Vahelduseks tegin taas pigem sellise piltide rohke postituse. Loodan, et meeldis😄
Mis siis muud kui tuleb loota, et koroona taas taandub ning tekib veel reisivõimalusi.

Bis bald
Annika




Comments

Popular posts from this blog

Küsimused vastusteks

See nädalalõpp on läbi saamas pool minu vahetusaastast. Uskumatu, kuidas aeg lendab. Igal juhul on mul veel palju teha, palju avastada ja palju õppida. Kui eelmine postitus oli selline pildirohke, siis selles postituses kompenseerin selle puudujäägi😄 Sisukord 1. Keel 2. Pärast gümnaasiumit 3. Sõbrad 4. Hobid 5. Koroona Paar pilti ka lõpus😉 Keel Üks minu peamistest eesmärkidest siia tulles oli saada selgeks saksa keel. Muidugi olin eelnevalt 2 aastat seda juba õppinud, aga pean tunnistama, et kohalikega rääkides oli mu saksa keel olematu. Suutsin ennast tutvustada, öelda, kust pärit olen ja kuidas mul läheb. Kui me teisel päeval poodi läksime ja kassapidaja mult midagi küsis, mõistsin, et no ikka mitte midagi ei saa aru.  1. Kuidas ma oma keelt olen arendanud? Rääkimine . Esimesed kuu aega siin kõnelesin perega inglise keeles, sest ma kartsin põruda, kartsin, et minu üle naerdakse kui proovin oma vigase saksa keelega midagi öelda. Kuu aega hiljem sain ma enam-vähem aru, mis nad saksa

Düsseldorf

 Düsseldorf on üks linn, mida juba väga mitmeid kordi plaanisin külastada, kuid alati tuli mingi takistus sellele teele. Kuid nagu arvata võite, siis sai ka see soov lõpuks täide viidud. Reisile eelnes erinevate broneeringute tegemine, sest peaaegu kõik vaatamisväärsused, muuseumid keskused olid eelbroneerimisega külastatavad.  Tegemist oli ka esimese rongisõiduga, mille võtsin ette täiesti üksi. Mis sest, et oli vaja ainult vaadata, et õiges peatuses maha lähen, sest tegemist oli kiirrongiga. Ainus, mis veider oli, oli see et kontrolör küsis kõikidelt pileteid, aga just minust kõndis lihtsalt mööda. Väga tore oli siis see ilusa hinnaga rongipilet osta. Düsseldorfi jõudes tuli mul veel umbes 10 minutit oodata. Ilmselgelt ei olnud ma seda reisi üksi ette võtmas. Münsterist saabus Rebecca, kellega koos koheselt U-bahni (metroo) otsima hakkasime. Esimene broneering oli meil tehtud Aquazoosse, mis siis väga sarnane SeaLife'le. Seal veetsime selline ilusad 2 tundi kalu, krokodille, madu

Kõik on uus septembrikuus!

Kirjutan teile natukene siis Saksamaast ja sellest, mida praegu teinud siin juba olen. Ilmselgelt olen natuke linnu ja külasid avastanud ja muidugi koolis käinud. Kindlasti ei sa jätta mainimata toitu. Lisana tulevad lõppu huvitavad faktid (või vähemalt minu jaoks teistsugusena tunduvad asjad). Sõit vahetusperega 40km raadiuses Sellel nädalavahetusel otsustasime perega, et võiks teha väikese reisi. Mitte kaugele ja mitte kauaks. Umbes selline paaritunnine autoga ümbruse avastamine. Nii kiiresti kui tuli see mõte, siis sama kiiresti istusime juba autos. Kuna hetkel on meid kõiki kiusamas koroonahirm, siis hoidusime suurematest linnadest. Väikese meeldetuletusena siis, et minu Saksamaa kodu asub Saksamaa mõistes väga lähedal Hollandi piirile (umbes 45 km). Seetõttu võtsime suuna just Hollandi poole.  Teel linna nimega Emsbüren tegime ka ühe peatuse. Sain võimaluse näha tüüpilist Schleuse  't (tamm), mis võimaldab veekogu voolu suunata, kõrgust reguleerida ja kaitseb veekogu üleujutus